lördag 17 december 2011

Helgbestyr, en vecka före jul


Lördag, och det har regnat prick hela dagen. Skvalat. Jag har ägnat dagen åt att ställa fram tomtar, slå in julklappar, smakat på glöggen och lyssnat på julmusik. Dessutom har jag fortsatt mitt arbete med digitalisering av gamla VHS-kassetter, allt för att spara plats. Tänk att få över allt på DVD-skivor i stället för de otympliga kassetterna! I dag har stått Elvis-dokumentärer på menyn, och det svåraste är att inte sätta sig och titta! Nu har jag bara några stycken kvar, sen är jag faktiskt klar. Med den delen vill säga, men jag har massor av annat arbete att göra, men som är av rolig och privat karaktär. Lite för lite tid för det, bara.

I morgon söndag hoppas jag på en något bättre dag vädermässigt, så jag kan ta med mig käre maken ut på promenad.

Inga kommentarer: