måndag 2 maj 2011

Foto, foto, foto

Helgen har gått i fotots tecken på alla sätt.

För det första hade jag bestämt mig för att den här helgen skulle mäklarbilderna tas, alltså de bilder som jag vill att mäklaren ska använda när de säljer vårt hus. Det är ju ett fixande och donande för att inte få med en massa ovidkommande krafs på bilderna, när huset är fullt av ovidkommande krafs! Jag vill ju inte att spekulanter och andra ska sitta framför datorn, förstora upp bilderna bara för att glo på mina grejor! Sen är det ju viktigt detta med ljus och vinklar. Lyckades bra i vissa stycken, mindre bra i andra. Men det finns gränser för hur mycket jobb man ska lägga ner på det, och om jag tittar tillbaka på de mäklarbilder som var på huset när vi köpte det, så är jag ett under av begåvning. Jag fattar inte att vi kunde fastna för de bilderna!

För det andra jobbar jag med att digitalisera gamla diabilder. Inte åt mig själv, nej då. Åt andra. Smart, när vi själva har en hel kartong med diabilder. Jag har slagit mig på att göra lite sånt åt folk här och där, eftersom jag har bra utrustning och förutsättningarna för det. Det är kul och ett riktigt meningsfullt jobb!

2 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Låter spännande med husförsäljning, var flyttar ni då? (jag har precis kikat in här så jag har inte hunnit se det någonstans ännu).

Maria Björkman sa...

Hej Elvira, välkommen till min blogg, kul att du hittat hit!! Vi bor på landet, mitt på Sveriges största och vackraste ö, och kommer att flytta in till Visbys utkant på sensommaren!