lördag 14 maj 2011

En av årets höjdpunkter

Det är samma sak varje år.

Jag laddar för hockey-VM och härliga stunder vid TVn tillsammans med boysen i Tre Kronor. Käre maken har en svalare inställning till spektaklet, och anser alltid i början av turneringen att de blågula spelar klantigt. "De kommer aldrig att kunna gå vidare", slår han fast. Varje år.

Sen visar det sig att Kronorna spottar upp sig i takt med att turneringen framskrider, och visar sig vara vassare än vassast. I går slog de Tjeckien i semifinal med 5-2 med nästan hela publikhavet emot sig. Det är stort!

På söndag kan ni lita på att jag sitter klistrad, för att se Tre Kronor ta guldet. Och käre maken sitter bredvid, det är lika säkert!

2 kommentarer:

Pia sa...

Jo, jag vet att Du alltid varit jätteintresserad av hockey Maria!
Minns vintern när jag väntade Andrea, jag hade bakat bullar och Örjan och jag skulle hem till Dig och Lennart för att se på hockey-VM och äta nybakta bullar. :)

Nu vann ju inte Sverige ikväll, men kom på en god andraplats! ;)

Maria Björkman sa...

Vilket minne för detaljer du har! Nåväl, det är stort att ta silver i det här gänget också. Grattis till dig Pia!