lördag 18 september 2010

Gammalt nytt

I dag har jag äntligen sytt upp gardinkappor av tyget jag köpte på sensommaren, hos Barbro Sandell. Tyget är av härlig kvalitet, nytryck av ett 230 år gammalt gotländskt mönster, och det är klart att man ska ha gotländskt när man bor på Gotland! Bortsett från det, är mönstret och färgen både stilrent och tidlöst. Nu ser det ut som om det alltid har hängt här, och passar så väldigt bra i vårt kök!

Samma mönster på en kappa i sovrummet, fast i blått.

Nöjd.

3 kommentarer:

Pia - My Green Blog sa...

Toppensnygga gardiner! Jättelyckat Maria :)

kerstin hf sa...

Så fint det blev! Duktig, du. Kram

Maria Björkman sa...

Tack, tack! Ja, jag tycker nog själv att jag var lite duktig, eftersom jag inte är så slängd på att sy (eller kanske snarare väldigt otränad). Men lite takter sitter i, och tyget var lättarbetat. Och jag var duktig.