onsdag 11 augusti 2010

"Du lindar av olvon..."

Den här veckan mjukstartar jag med arbetet, lite rädd för att alltför snabbt hamna i det berömda ekorrhjulet. Självkännedom, kallas det för! Jag vill gärna behålla känslan av lugn, kontroll och harmoni så länge det går. I dag har jag suttit hemma och fått massor gjort, betat av min att göra-lista och ändå hunnit med att njuta kaffe och bok i solen. Magiskt!

Under dagen dök det upp två trevliga gossar för att installera en luftvärmepump hos oss. Det känns riktigt rätt och bra att ha gjort det, efter mycket funderande. Vi har direktverkande el, och sanslösa elräkningar på vintern. Det här borde betala sig på sikt, och inte alltför lång sådan. Dessutom tycker jag vi har varit listiga med placeringen av boxen; insprängd i vår bokhylla som löper utmed taklisten runt hela rummet. Funderar nästan på att klistra på en fototapet eller liknande som föreställer bokryggar, så försvinner den fullständigt. Vi får se!

Under hundpromenaden i eftermiddag plockade käre maken en fantastisk bukett åt mig, som jag fick där jag satt vid datorn. Olvon, cikoria och luktärt. Sensommarprakt given med stor kärlek.

På det hela taget en förbaskat bra dag!

4 kommentarer:

Petra sa...

Så bra att du har haft det bra! Själv har jag njutit lite uteserveringsvimmel i storstaden. Jag behöver det emellanåt när höstmörkret sänker sig över Månstad. Det var riktigt mysigt, och dagen till ära sprang det runt en massa karlar i kjol på stan. Skottar, tror jag de kallas. Fotboll tror jag det heter.

Kram!

Maria Björkman sa...

Nu blev det en freudiansk felskrivning från din sida. Det är inte höstmörker. Det är sensommarskymning.

Pia sa...

En kärleksfull handling byggd på värme... något som Ni kommer att få njuta av från den nya luftvärmepumpen i vinter också!

Fast jag föredrar nog Bosses handling!:)

Kram min vän!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Fin dag Maria och härlig bukett från käre maken! Fortsätt nu att vara lika klok. Kom ihåg att det inte är någon som tackar dig för att du stressar dig sjuk!