söndag 11 juli 2010

Ordningen återställd

Almedalsveckan över. Semestern har tagit vid, på riktigt.



Jag har haft lyckan och turen att redan ha avverkat två härliga semesterveckor den här sommaren, men de har liksom varit insprängda mellan jobb. Inte optimalt, alltså. Nu har jag några fler veckor då jag tänker vara ledig på riktigt. Jag har till och med lovat en av mina medarbetare att inte läsa mejl under tiden. Hittade funktionen på min iPhone som gör att jag inte ser när de ploppar upp, vilket är en förutsättning med mitt nyfikna kynne.

Nu under helgen har jag övat på att lata mig. Legat i hängmattan och lyssnat på "Sommar", läst bok och veckotidningar, badat och solat, grillat, löst korsord, cyklat, njutit.



Älskar den här värmen, om jag slipper göra något. Älskar den här ön, och all den blomsterprakt den bjuder på nu. Älskar sommardofterna och ljuset. Känner stor tacksamhet över att nu ha en lång lat ledighet framför mig.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Härligt Maria! Håll nu fast vid ditt löfte också...

Maria Björkman sa...

Lovar!