tisdag 27 oktober 2009

Speldags igen!

Nu är det dags igen - för en välbehövlig paus i vardagen och för att förlora lite stålar till Malaysia 2010!

Den här gången sammanstrålar vi på Åland, i en lånandes stuga. Vi ska elda, laga god mat, smutta goda drinkar och spela canasta. Ljuvligt avkopplande, ska det bli!

Bosse och jag åker över redan med morgonbåten i morgon onsdag, för att förbereda; värma upp huset, blanda kortleken och sånt. Det är lite fånigt att först åka båt till fastlandet för att sedan åka båt till Åland. Direktlinje över Östersjön känns som ett mer smart alternativ, men möjligen finns inte det på grund av begränsad efterfrågan...

På torsdag kväll kommer L och E och sen brakar det loss, det stora spelfrosseriet!

På söndag åker vi inte direkt hem, utan stannar till i Norrtälje och träffar andra nära och kära ett par dagar. Jag ser verkligen fram emot några lediga dagar!

4 kommentarer:

Pia sa...

Vad mysigt det låter! Ja.. inte att förlora pengar, men det är väl ändå inte Er intention heller?! :)

Får Du en stund över så vet Du var jag finns, förutom på söndag kväll när jag är i Stockholm och lyssnar på Stacey Kent.

Hoppas Du får några riktigt njutbara lediga dagar.
Kram

Maria Björkman sa...

Jojo, själva grejen är att förlora pengar, för dom går till vår malaysiaresa!

Jag vet, jag har tänkt på dig i samband med Norrtäljeresan. Vi får se hur det blir, prioriterar mormor i första hand. Men man vet aldrig, i så fall hör jag av mig!

Annika Estassy sa...

Jag känner inte till någon annan i Sverige som spelar kort som ni gör! :)

Maria Björkman sa...

Hur menar du nu? Spelar kort PÅ DET SÄTT som vi gör, eller spelar kort så MYCKET som vi gör...

Själv tycker jag det känns helt normalt... och det är ju tur det! (Tänk att man är ett unikum!)