fredag 9 oktober 2009

Fredag - guskelovdag

Fredagarna har blivit nästan heliga. För det mesta ser dom ut så här för mig, om inget oförutsett händer eller något faller utanför ramarna:

Jag arbetar på kontoret på förmiddagen. Klockan 12:00 har jag lunchyoga, i en dryg timme nere på stan. Tillbaka till kontoret för en lätt och sen lunch (oftast hungrig intill svimningsgränsen) och sen ett par timmars arbete i lugn och ro. Ingenting händer i regel på fredagseftermiddagar, och de flesta medarbetare har gått hem. Jag menar inte att de väsnas så förskräckligt, men det händer - och ska hända! - alltid mycket när det är många människor som arbetar samtidigt. I fredagseftermiddagslugnet får jag MYCKET gjort.

Medan jag sitter där, vet jag att hemma pysslar käre maken. Städar lite, planerar något gott att äta till kvällen. När jag slutar runt 16-tiden och åker hem, vet jag att där hemma väntar han och hunden, något gott i glaset, en sprakande brasa och något på spisen. Samt så här års även en veckofinal i Idol!

Kan man ha det mycket bättre än jag? Knappast.

7 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Det låter underbart! Ja, visst är det något alldeles särskilt med fredagar. Håller me dig om dina läsplatte-tankar. Inte kan väl boken försvinna? Tänk om man blir beroende av batterier för att kunna läsa en bok:(

Annika Estassy sa...

Okej, jag saknar hund och i stan har vi ingen brasa. Inte yogar jag heller och tiderna stämmer inte riktigt. Men en älskad make som serverar mat och vin - det har jag i varje fall! :D

LisaMatilda sa...

Låter som om du har en skön kväll framför dig.

Trevlig helg!

Maria Björkman sa...

Ja tjejer - jag har en jätteskön kväll! Just nu paus innan jag får veta vem av idolerna som åker ut...

Annika - vi har mycket gemensamt, men uppenbarligen också mycket skillnader i våra liv. Vilken tur!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Varma fredagskramar till dig. Din kväll låter riktigt fin.

Pia sa...

I ärlighetens namn så är jag faktiskt lite avundsjuk på Dig, även om det inte går någon nöd på mig heller.

Längtade senast idag, när var och handlade en ensam pizza till middag, efter någon att komma hem till och mysa med, någon som undrar hur jag haft det under dagen och som bara finns här.

Ha en riktigt skön fortsättning på helgen, det är Du värd min vän!
Kram!

Maria Björkman sa...

Tack Eva, den värmde!

Pia - det är ofta skönare att vara två än att vara en. Men båda varianterna har sin skönhet, och det vet ju du också. I båda fallen gäller det att gilla det man har, och jag har turen att ha lätt att gilla mitt läge. Inte alla som lever i tvåsamhet har det så. Jag förstår så väl vad du menar, och kan känna det du känner. Vet också att du har det alldeles förbaskat bra i bland i ditt sololiv. Vilken tur vi har, både du och jag!