måndag 13 juli 2009

Den spännande tidskriften Filter!

Min goda vän Petra - som ju besökte mig under Almedalsveckan - tipsade om en relativt ny tidskrift hon hittat och börjat prenumerera på, och som hon i princip slukar från pärm till pärm när den kommer. Eftersom jag litar på hennes omdöme, var jag ju tvungen att prova magasinet Filter.


Hittade den på pressbyrån, efter lite letande. Den är i ett litet, behändigt format och är härligt tjock med blankt omslag. Luktar gott, gör den också (sånt är avgörande för mig). Och det bästa med den är att den har lååååånga härliga artiklar. Går på djupet i värsta romanstil. Långt ifrån dagens snuttifiering, jag hälsar den med glädje och rekommenderar den varmt till alla läslystna!

3 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack för tipset! Min sons flickvän lovordade den också så jag har varit nyfiken på den. Det blir fin läsning för mig på ön. Härligt med en tidskrift som inte snuttifierar utan vågar sig på långa välskrivna texter.

Pia sa...

Håller med Eva.. Tack för tipset!
Det är en tidsskrift som garanterat åker med i handbagaget på flyget! :)

Annika Estassy sa...

Dito! En gammal kollega jobbar där och har skickat mig några ex. Annars hade jag aldrig känt till den!