söndag 14 juni 2009

En vecka borta från hemmet!

Så - nu har jag packat färdigt. I morgon bitti flyger jag till Sverige för en tredagars konferens om framtiden i vår organisation. Därefter far jag vidare till Norrtälje och Upplunda (Björktorp) för att fira midsommar, liksom ingen idé att åka hem till Gotland emellan.

Men det får sina följder. Man måste planera i flera steg, för fler än man själv.

Jag vill ju inte släpa täcken och kuddar samt midsommarklänning till Runöskolan. Alltså förbereder jag den packningen plus lite till åt Bosse som får ta med det när han kommer med bil på torsdag. Men det kräver sin kvinna, att tänka på alla eventualiteter en vecka framöver. Nu är jag dock klar.

Själv lätt packad i morgon, och gästsängen full av väskor och kom-i-håg-lappar till käre maken!

I dag har jag löptränat igen, första gången efter Vårruset i torsdags. Jag kör efter ett träningsprogram på nätet i syfte att klara Tjejmilen under 60 minuter (om jag nu anmäler mig). Det kräver disciplin, men å andra sidan skulle ingenting bli av om jag inte har det här schemat. I dag handlade det om att springa 3 x 16 minuter, med några minuters gång emellan. Låter plättlätt när man har sprungit längre sträckor än 16 minuter, men tro mig - den sista 16-minutaren TAR EMOT!

Fast jag klarade det förstås, så nedrans envis som jag är om jag vill.

I dag fyller bästa vännen Kerstin år. Grattis!

7 kommentarer:

Pia sa...

Envishet brukar betala sig... det vet jag!
Hoppas Du får en härlig vecka ifrån hemmet lugna vrå. Du vet var jag finns om Du skulle få en liten stund över... för en liten fika eller så!

Kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Oj vad du är duktig som löptränar, jag önskar att jag åtminstone tog rejäla promenader varje dag. Du får utmana mig, Maria!

Maria Björkman sa...

Pia - jag är rädd att du inte hinns med den här gången. Så kort tid, så många människor jag skulle vilja träffa! Ska prioritera dig en annan gång, inte minst för min egen skull!

Eva - jag utmanar dig gärna. Jag föreslår att du - som trots den inre chefen - är fri att disponera din egen tid börjar med en halvtimmes rask promenad före frukost. Det är ett KANONbra sätt att komma in i promenadberoendet. Gör det, och börja i morgon!

Annika Estassy sa...

Lycka till med konfererandet! Gillar inte att packa och avskyr att packa upp...

Maria Björkman sa...

Annika - packar tycker jag går an. Däremot att packa upp är... skittrist. Undrar vad det är för mekanismer som sätter in?

Maria Björkman sa...

Annika - packar tycker jag går an. Däremot att packa upp är... skittrist. Undrar vad det är för mekanismer som sätter in?

Maria Björkman sa...

Annika - packar tycker jag går an. Däremot att packa upp är... skittrist. Undrar vad det är för mekanismer som sätter in?