onsdag 27 maj 2009

Spret

Jag har lärt mig genom att läsa bloggar att det är rätt bra om man skriver om en sak i taget. Har jag fler saker jag vill skriva om en dag, så bör jag göra olika inlägg för varje grej, liksom. Lättare att följa trådar, och roligare för läsarna.

Eftersom jag också anser att bloggandet ska vara lustfyllt och inte bli ett krav (vägrar bli den som sitter och våndas över att jag inte hittar något ämne att skriva om och få dåligt samvete för det), så brukar jag notera ämnen som kan vara uppslag till kvällens blogg. Eller morgondagens, om jag inte hinner i dag.

Fast i dag kände jag att jag hade många små saker att skriva om, som inte kräver så mycket utrymme. Så därför tänker jag frångå principen en grej=ett inlägg. Här kommer dagens spretiga blogginlägg från mig:

Vi har en igelkott som bor i trädgården! Lyckan är total, vi har inte sett någon förut under de fyra (fem?) år vi har bott just här. Nu ska vi mosa banan till den lille gynnaren!

***

Jag har hämtat nya glasögon i dag, två par. Jättesnygga. Ett par sitter som gjutna, ett annat skaver och trycker lite. Ska få det åtgärdat i morgon, tänkte jag.

***

Varför samlar man på sig så mycket saker? Man ska inte ha mer än att man kan ta det med sig när man går, egentligen. Dom samlar bara damm och läggs på hög. Till slut tappar man överblicken och vet inte vad man har. Vilket fruktansvärt lyxproblem!

***

Vi har bestämt oss för att sluta köpa dansk fläskkött.

***

Jag hann inte lösa något korsord i kväll heller.

***

Jag ser SÅ fram emot att få en veckas ledighet och bila till Skillinge och bo i fina huset där och umgås med Roffe och Kerstin!

5 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Men det är trivsamt med lite spret ibland, Maria! Som att prata lite hit och dit. Jag nickar instämmande om t ex att brottas med samla-på-mig-problem.... inte har jag löst något korsord heller men jag älskar det i Svenska dagbladet och håller på med Vi läsers korsord - kul. Och igelkottar - dom är för söta! Ha det bra i din nya fina frisyr.

Annika Estassy sa...

Först ska man lära sig reglerna och sedan kan man bryta mot dem!
Vad roligt med igelkottarna. Hoppas de lär sig att äta mördarsniglar snart...

Pia sa...

Jag gillar spret! ;)

kerstin hf sa...

Ser också fram emot Skillingevistelsen. Tänk, att äntligen få komma till Österlen!!

Maria Björkman sa...

Vad kul - mina läsare gillar spret! Det betyder att det KAN komma mer av den varan då och då!

Annika - vi har inga mördarsniglar, så det så! Så vår Kotte kan med gott samvete äta trevligare saker!